Friday, September 9, 2011

Höstrea

Det pågår ju så många reor nu så att man blir alldeles matt över att sitta och dräggla över alla klipp som går att göra. Cykelkvoten är dock fylld för i år. Det finns egentligen inte några kläder som jag "behöver". Det enda som behövde uppdateras var landsvägsskorna. Min gamla trotjänare Scott:arna var risiga redan förra året (om än väldigt sköna) och ett par snitsiga Diadorra Speedracer Carbon införskaffades på CRC:s vårrea i år (vissa e-handlare verkar ha någon slags rea hela tiden). Tyvärr funkade dom aldrig riktigt bra. Som alla italienska skor var dom små i storleken och trånga framme vid tån. Det kanske helt enkelt är så att italienska män har andra former på fötterna än oss stabila nordbor. Dessutom tryckte de ganska rejält över hälen och var förmodligen även de delvis orsak till mina hälseneproblem. Jag får väl hitta någon med knepig fotform som vill köpa dom av mig.

Dom gamla risiga trotjänarna
Men så bra då att Cykelcity hade en mängd fina skor på sin rea (som faktiskt var riktigt bra). Företaget åkte dit, testade och investerade. Fastnade för ett par Specialized S-Works Road som satt som gjutna, hade ett smart spännessystem, lätta och på köpet var oerhört snygga. Vi kommer att bli snabba till våren, jag och mina Specialized.

Snyggare, snabbare, lättare och yngre.
Nu är det nog slut med cykelrelaterade investeringar i år...

No comments: