Monday, September 5, 2011

Röd

Sådärja, nu har pendlarhäcken fått sig en ny styrlinda också. Det blev en röd sådan. Inte för att markera någon politisk tillhörighet. Vitt är mest stylish (hur stylish det nu kan bli med en CX med skivbromsar) men ytterst opraktiskt, och svart på en mörk hoj blir för anonymt. Därför rött. Frågor på det?

Måste man ha en matchande cykeldator också?
Till helgen skall dock tydligen pendlarhäcken få genomgå en metamorfos och bli en tuff kompiscross-cykel istället. Fick SMS från Christian (ja, samma Christian som förnedrade mig på Stockholm Triathlon) som precis köpt en Cannodale och tyckte att vi skulle tävla lite på söndag. Ingen av oss har kört CX på riktigt och vi kommer med största sannolikhet att krascha, bli förnedrade, knäckta, krossade och kränkta. Så jag svarade "varför inte". Alltså, skärmar av och CX-däck på. Iofs skulle jag nog kunna behålla skärmarna på, dom riktiga CX-killarna med Rapha-kepsar och belgisk öl i bakfickan kommer ändå att skratta åt mina skivbromsar.

Jag kanske borde ta bort stödstället också

1 comment:

En vän said...

Då kör vi så det ryker!