Sunday, September 4, 2011

Cykelvård och långpass

Picknick med KK&E var bokad till 12-snåret. De borde norr om stan, ca 18km ifrån oss, vilket av en märklig slump är ungefär samma sträcka som jag hade tänkt köra på dagens löppass. Sprang över Västberga, Liljeholmen, Stora Essingen, Alvik, Ulvsunda och Sumpan. Det var en hel del långa och jobbiga backar på den sträckan. Benen kändes pigga fram till Sundbyberg, sedan blev det segt. Pallrade mig fram sista biten och landade på 17.8km och 1h33min. Ett helt okej distanspass trots allt. Att äta en lätt frukost direkt innan passet var dock inte någon höjdare. Energin tog som sagt var slut (för lite frukost) och magen protesterade ganska rejält (mat för nära inpå passet). Jag borde även verkligen försöka få med mig vatten på pass som sträcker sig över en timme. Har för mig att jag sagt det förut.

Efter picknick vid Bögs Gård (ja, det heter tydligen så) var det dags för helgens cykelvård. Jag hann med det mesta som jag tänkt mig förutom att sätta ny styrlinda på crossen. MTB:n är vårdad, uppsmörjd och har fått ny kedja. Även crossen fick sig en mindre vårdomgång och ny kedja.

Strippad och ren MTB
Inga värstingkomponenter, men det funkar
Obligatorisk bild på en massa rör som möts
Ännu en obligatorisk bild på en skinande styrstam
Mekarbord kompletterat med flugsmälla och pannlampa
Skitig fälg
Skinande blankt och nytvättat vevparti
Kassetten före...
...och efter. YES Power Spray is the shit!

No comments: