Tuesday, December 13, 2011

Ännu en sugande CX-runda

Lite omkastningar i mötesschemat gav mig idag en möjlighet att faktiskt köra lite distans mitt på dagen. Jag kittade upp mig för några timmar i någon enstaka plusgrad. Turen gick huvudsakligen på kända stigar och grusvägar, som dagen till ära var grymt tungcyklade på grund av all väta i marken. Cyklade på några isiga partier ute i skogen och någon isfläck på asfalten, men klarade mig alldeles utmärkt med odubbade lerdäck.

Dagens enda misär var väl att jag var tvungen att inleda passet med 40 minuters mekande med en något glappande styrstam och lite annat småbestyr med cykeln. Men i övrigt är AX-1:an riktigt trevlig! Glädjande nog hade inte mitt "utevatten" frusit ännu. Cykeln mådde bra en en avsköljning om man säger som så. Jag mådde ganska bra av en kebabrulle och en cola efteråt också.

Mycket mer inbjudande än så här blir det väl inte?
En stig som säger "Kom igen, cykla mig SNABBT!"
Det obligatoriska så-här-skitig-blev-cykeln-kortet
HDR-fotad lera - inte illa!
Okej, min fru kanske har rätt - skägget är lite rött.

No comments: