Friday, April 20, 2012

#FF - Fredagsfrågor

  • Hela min pendlingsväg till jobbet, utom ett avsnitt (av den sammanhängande cykelvägen) mellan Bolidenplan och Gullmarsplan är sopad. Hur kan man ha missat just den biten?
  • Tänkte byta styre från bock till bullhorn, vilket kommer att betyda även byte av bromshandtag och -wire, på Langstern. Kommer det att bli snyggt och kommer jag att klara det själv?
  • Varför får man alltid problem med cykeln när det är som jävligast väder (som idag med en plusgrad, snöblandat, motvind och låst bakhjul och kedja)?
  • Gjorde jag rätt när jag valde bort helgens 30-milare från Täby till förmån för nästa helgs 30-milare från Tumba (som var en helt fantastisk runda  förra året)?
För övrigt såg jag en bilist som körde mot rött idag. Av det har jag dragit den fullt logiska slutsatsen att alla bilister alltid kör mot rött, kör på trottoaren och är bara ute efter att slå hastighetsrekord på sin väg till jobbet.

No comments: