Monday, August 29, 2011

"Mina cyklar"-boken

Kommer ni ihåg "Mina vänner"-böckerna som man hade på 80-talet. Dom där man lät sina kompisar skriva in viktiga saker som "Vilken är din favoritfärg?", "Vilken är din favoritmat?" etc. Lite som dåtidens Facebook; den som hade mest kompisar i boken var mest populär. Och om det var någon som man inte gillade så kunde man skriva lite konstiga saker i hans vänbok, typ bajs och så. Med "man" i denna historia menar jag givetvis inte mig själv. Jag skulle aldrig/har aldrig gjort något sådant.


Men varför inte köra någonting motsvarande för sina cyklar? Jag slår på stort och börjar med min favoritcykel:

Namn: Wilier Izoard XP
Typ: finracer
Inköpt: September 2010
Sträcka: 4500km
Färg: Vit, med inslag av svart ,röd och silver
Ram: Kolfiber förstås
Komponenter: Huvudsakligen Ultegra 6700, FSA Gossamer bromsar

Stackars Wiliern besudlad med temopinnar, vattenflaska och sadelväska.
Favorithjul: Fulcrum Racing 3 har nog gått mest. Nu börjar dock DT-Swiss-hjulen med PowerTap-navet att pocka på uppmärksamhet.
Favoritplats: Asfalt, gärna på sydligare breddgrader
Favoritsadel: ISM Podium (vit)
Favoritutväxling: Kompakt (50-34), 11-25 och rejäla klättringar!
Favoritdator: Edge500+kadessensor
Jag gillar bäst: När det går kraftigt uppför eller riktigt snabbt utför.
Jag avskyr mest: Regn, kyla och hammaren.
Favoritminne: Sa Calobra!
Ska jag bli när jag blir stor: fulracer
Ska jag göra den närmsta tiden: få lite slitdelar utbytta, sedan blir det väl till att spendera vintern fastspänd i trainern.

Fortsätt gärna och lägg till punkter efter behoc.

1 comment:

Anonymous said...

Hahaha...megabra!