Thursday, September 20, 2018

Dags att lämna Boulder

Som sagt var, tiden går tydligen fort när man har kul. Mina 17 dagar i Boulder lider mot sitt slut och idag (torsdag) måste jag tyvärr packa. Jag ska inte tråka ut er med att fortsätta att strö positiva omdömen om Boulder omkring mig utan konstaterar mest helt sonika att det varit skitbra. Har ni någon gång möjlighet, åk hit. Antingen för att träna i en oerhört inspirerande miljö (vilket jag gjort) eller för att njuta av berg, natur och fantastiska omgivningen (vilket jag skulle ha velat gjort mer av).

Träningen har väl gått mer eller mindre enligt plan. Jag har gjort en ordentlig volymperiod utan att bränna mig allt för mycket (tror jag) och de senaste dagarna nu har jag trappat ner ordentligt och börjat med formtoppningen. Just nu i form av relativt korta pass i zon 2 och i nästa vecka lite mer specifika toppningspass; korta med lite intensitet i. Undantaget blir väl att jag på lördag kommer att försöka cykla ett varv på cykelbanan vilket torde vara ett lugnt pass på 3-3:30 timme.

Och på fredag bär  det som sagt var av till Chattanooga. Jag checkar ut från Sasha, tar mig till flygplatsen i Denver och flyger sen till CN via Chatlotte. Tappar 2 timmar på vägen och har 2½ timme väntan i Charlotte så det blir tidsmässigt en ganska lång resa. Håll tummarna för att min cykel kommer med och för att allt klaffar med min Airbnb-bokning. Kommer initialt att bo i en liten lägenhet på gångavstånd till centrum och IM-området. När Anna och Valencia kommer blir det hotell istället. Trots att jag började kolla i januari så fanns det inte några bra Airbnb-alternativ för hela perioden så det fick tyvärr bli hotell istället.

Tänkte avsluta dagens inlägg med lite bilder från veckorna som gått.

Stilstudie 1
Middle Saint Vrain Creek - vattnet smakade gott, men enligt Sasha var det tydligen inte helt rekommenderat att dricka...
Utsikt från Masonville - röda klippor är bra grejer!
Rekreationssjö och reservoar utanför Fort Collins
En icke namngiven triathlet återhämtar sig med god litteratur, god glass och automatiska massageboots.
Punktering. Min första i år och den orsakades av en liten liten tagg från nån buske...
Lookout Road - vy ner mot Boulder och Boulder Reservoir. Bra fart med lite vind i ryggen härifrån
Kvällshimmel ovanför Boulder Downtown
Ytterligare en stilstudie
Rapha i Boulder. Hade jag faktiskt ingen aning om. Gott men dyrt kaffe.

Slutligen; börjar bli jäkligt taggad på det här med att tävla snart. Träningen är mer eller mindre klar. Planen är klar. Nu ska den bara utföras också. Men mer om det senare...

Så här blir det!

No comments: