Friday, July 19, 2013

"Out of order"

Som vissa kanske noterat går bloggen på sparlåga just nu. Det beror huvudsakligen på att det här med Internet inte verkar vara någon stor grej i Frankrike. Eller kanske snarare på att den tjänst som hotellet kallar "Free WiFi" är precis som all annan service här i Frankrike: nämligen urusel.

På det här hotellet finns det "Free WiFi". Som fungerar ytterst sporadiskt och bara i receptionen. Och när det väl fungerar (typ på morgonen mellan kl 7-9 och när routern är omstartad) sitter det en massa ungar där och strömmar YouTube-videosar och snor all bandbredd. En bloggande Ironman har typ inte en chans då.

Sen har de (hotellet) hårdnackat begränsat inloggningen till en apparat per rum. Så när jag loggade in på iPhonen blev liksom den den enda tillåta apparaten på nätverket från vår familj. iPhonen kan mycket, men någon lysande bloggplattform är den ju inte. Och att dela ut internetnslutningen till min Win8-dator gick självklart inte. Då måste jag väl ladda hem iTunes först. Men det kan jag ju inte eftersom jag inte har någon internetkoppling.

Så. Det här med RR från Frankfurt, berättelser om cykelturer till Monaco och annat får vänta till en riktig Internetkoppling. Och det lär ju knappast hända här i Frankrike (3 hotell har misslyckats hittills).

Igår tittade jag på 2*Alpe d'Huez-etappen på TdF. Blev lite skraj. På onsdag ska jag ju cykla (bl.a) där. Och sen springa en halvmara efter. Finns nog risk att jag kommer att dö.

Men kul ska det bli.

Jag försökte få med en bild också, men det gick inte...

- Posted using BlogPress from my iPhone

No comments: