Monday, May 28, 2012

Back in business

Har ju brottats med en förmodad spricka i ett revben sen 2½ vecka tillbaka. Först gjorde det citodonont hela tiden i några dagar. Sen blev det bättre och jag cyklade Tumbas 40-milare utan större problem. Löpning funkade okej men simning var inte att tänka på. Körde Flèche Nordique vilket funkade bra bortsett från att det inte fanns en chans att sova på ett hårt golv. När jag skulle försöka sova hemma gick det inte mycket bättre. Det värkte som f-n och jag vaknade varje gång jag skulle vända på mig. Började käka citodon till natten igen.

Blev lite orolig och fixade en läkartid. Då blev det givetvis bättre direkt. Slutade med nattabletterna och gav mig på ett långpass löpning i lördags och simpass i måndags. Bägge funkade bra och jag är sålunda "back in business".

Wiliern med snabba finhjul. Bara styrlindan kvar nu. Röd blir den nog.
Långpasset på lördagen blev bra. Satsade på ca 2 h löpning i 5:20-5:30-tempo och det kändes piggt i benen. Väldigt piggt fram till runt 15km. Sen tog det väl emot lite mer. Och jag ljuger väl om jag säger att det skulle kännas som en bra idé att köra 19km till (dvs. ett maraton) efter de 23km som jag körde. Men oöverstigligt känns det definitivt inte. Ska försöka få till minst ett pass uppemot 30km innan jubileumsmaran. Men det kommer att bli efter Vätternrundan.

Knappt 3 veckor kvar till VR nu och det jag måste fokusera på vad det gäller cyklingen är fart. Distansen har jag och alla långa lopp jag pysslat med kommer att gagna mig framför allt under den andra halvan av loppet. Tyvärr var jag alldeles för lat på söndagen och kom inte ut på morgonen. Sen blev det en familjeutflykt på cyklarna i det underbara vädret. Sen cykelfix innan jag kom ut vid 17. Då blir det inga 3-4h på cykeln. Dock knappt 2h i hyfsad fart. Men som sagt var, nu blir det bara fart och snabbdistans fram till VR.

Familjetur - Anna öser!
Familjetur - extraslang i bakfickan.
Familjetur - vätskepaus.

1 comment:

Unknown said...

Jag har lyckats få en särskild eloge hos Diego Zumerle, villkoren är bra liksom återbetalningsmetoden. Det är allvarligt, räntan är tre procent. Om du behöver en kredit på 5000€ upp till 500.000€, så är hans e-postadress : diegozumerle71@gmail.com