Tuesday, March 21, 2017

Mot Nice, eller en olycka kommer sällan ensam.

Den här förlängda weekenden (torsdag lunch till måndag eftermiddag) i Nice bestämde jag mig för och beställde för över ett halvår sedan. Det var "rea" på SAS och jag spontanköpte. Är medveten om att vädret under den här perioden inte är helt stabilt där nere men tänkte väl att det i alla fall är betydligt bättre än här hemma. Nu har jag följt vädret under några veckor och konstaterat att det varit relativt vindfritt, soligt och runt 15-18 grader dagtid. Perfekt att börja utecyklingen med alltså... Nu verkar det ju inte riktigt bli så. Ser snarare ut att bli riktigt grisigt i exakt samma sekund som jag landar, för att sedan bli helt okej i exakt samma sekund som jag lämnar Nice.

Söndagen ser förvisso helt okej ut.
Den andra olyckan är att jag nu plötsligt står utan support till UltraTri. Tydligen tyckte min tilltänkta support att det var viktigare att åka till Frankrike och cykla samma helg som jag ska lida i Sverige. Så nu blir det till att leta reda på någon annan som kan vara körande support under de två första dagarna av tävlingen.

Och när jag kommer hem ska jag operera knät. Dåliga omen detta...

No comments: