Saturday, October 4, 2014

Lida-crossen dag 1 - DNF-report

Här kommer en föredömligt kort rapport (a la Spindelbenen) från Lida-crossen dag 1, första deltävlingen i svenska CX-cupen.

Det gick åt skogen!

(Lottning gav mig en oförtjänt bra startplats som nr 15 i det 60 man starka startfältet. Jag gjorde en episkt dålig start och tappade typ 1000 placeringar. Jobbade bra uppför och i kurvorna och tog mig lite framåt. Tappade kedjan i ett gupp. Strulade med den och hamnade typ sist. Körde upp mig drygt 10 placeringar. Hade häng på en 5-mannaklunga framför och kände mig stark. Punkterade bakhjulet på 5:e varvet. DNF. Bajs!)

Jag hann cykla i 25 av dryga 40 minuter i alla fall.

Försöker fixa kedjan samtidigt som jag springer uppför trappan. Det gick nästan bra... Foto: Andreas Nyström
...var istället tvungen att lägga ner skiten och ordna. Singelklinga FTW... not! Foto: Åsa Larsson

3 comments:

NLC said...

Multi tasking #FTW !

Johan Andersson said...

Klart pr0aktigt att fixa hojen medan du kutar!!

Middleman said...

Som sagt, det gick _nästan_ bra. Men jag försökte i alla fall ;)