Friday, October 17, 2014

Update från Mallorca dagen innan...

...kanske lite sent. När ni läser detta är jag väl förmodligen igång och kör. Kl 12:15 i morgon (lördag) går starten för AG 40-44 och äldre. Tror att vi är runt 250 i den vågen, Den reviderade planen är väl som följande:
  • Simning på 40 minuter - ingen våtdräkt, men salt i vattnet som kompenserar till viss del. Vågor kan ställa till det, men förhoppningsvis ska det blåsa mindre både i natt och i morgon. Jag har testat lite av simbanan idag och känner mig komfortabel med banan och navigeringen. Enda kruxet är väl att komma ut på ett vettigt sätt om det går lika mycket vågor som idag. Har liksom inte tränat så mycket på det här med delfinhopp, simma under vågorna och allt sånt.
  • Cykling på 2:30 - banan har lite mer höjdmeter än vad som syns och framförallt en ganska teknisk avslutning. Det kommer dessutom att vara väldigt varmt (runt 28 grader). Och med tanke på det gäller det nog att inte gå för hårt på cyklingen, då man med stor sannolikhet skulle få lida ordentligt för det på löpningen.
  • Löpning 1:40 - även här beroende på en ganska så kuperad bana. Ingen Fuerteventura-puckel, men en nästan 800 m lång slakmota som skall passeras 4 gånger och en sluttande avstickare som även är med 4 gånger. Nyckeln till lycka är nog att gå med jämn och lugn fart uppför och sedan trycka på nedför. Och att se till att få i sig rejält med vätska.
  • Växlingar 5 minuter...
Alltså 4:55 och betydligt mer defensivt än min ursprungliga plan på 4:40. Huvudsakligen är det avsaknad av våtdräkt, tillkomst av vågor och en rejäl värme som får mig att revidera planen. Allt över 5 timmar är dock en rejäl missräkning om jag nu inte totalt kraschar av någon anledning. Kul ska det i alla fall bli och jag är laddad inför säsongens sista tävling. Startnummer 346 har jag och strax efter 17 i morgon har jag förhoppningsvis gått i mål. Tyvärr har jag inte hittat någon tjänst för liveresultat. Håll tummarna för mig nu!

UV-selfie - det absolut senaste.
Vår lägenhet från havet. 
Egen klippa att hoppa rätt ner i havet ifrån. Skulle jag kunna tänka mig att ha.
Hög armbåge... men ganska kass vinkel på handleden va?
Rack för BIKE-bags.
RUN-bags och en ganska så vacker och snabb cykel.

No comments: