Sunday, April 14, 2013

Rapport från Fuerteventura

Man kan säga mycket om Fuerteventura; härligt klimat om än lite väl blåsigt ibland, häftigt och kargt landskap, vänliga och förstående mot landsvägscyklister (och det väger tungt), samt lysande träningsförutsättningar på det alldeles utmärkta hotellet/området Playitas. En sak som man tyvärr inte kan säga om Playitas är att internet fungerar bra. WLAN:et som de skryter om har en täckning som i bästa fall kan kallas extremt bristfällig. Av de 3 mobiloperatörerna som finns är det en (Orange) som kan stoltsera med Edge. Tror att jag klagat om detta tidigare. Hur som helst kommer det alltså inte att bli några grymma rapporter med häftiga bilder eller så. Det funkar helt enkelt inte. Ni får nöja er med en kort avrapportering så länge. Tills det att jag kommer hem till den internetmässiga civilisationen igen.

Och det jag egentligen bara vill säga är att jag tävlat. Körde igår Challenge Fuerteventura (halv IM) och måste väl säga att jag är nöjd med resultatet. Inte alls i närheten av vad jag hade hoppats på tidsmässigt (typ 30 minuter för mycket), men i relation till resten av fältet och övriga deltagare så är jag nöjd. Jag hade helt enkelt gravt underskattat hur pass tuff banan är på denna tävling. Om vi säger så här: min måltid på cyklingen var 2:35, det var precis vad Lisa (som vann överlägset i damklassen) klarade av. Mitt andra mål var att komma bland de 100 bästa (av ca 240 anmälda), proffs inkluderade. Och det gjorde jag ju eftersom jag kom på precis plats 100 (med 31 proffs före mig).




Men nu ska vi inte gå händelserna i förväg. En riktig RR kommer förstås, denna gång även med bilder eftersom min hejarklack för en gångs skull hade kamera med sig. Med laddade batterier. Jag är lite småseg i benen, men ganska pigg trots allt. Enda blessyrerna består av några brända områden på ryggen, ett litet skavsår och en höger stortånagel som jag förmodligen måste typ amputera.

- Posted using BlogPress from my iPad

Location:Avenida del Alcalde Juan Jesús Alonso Ávila,Tuineje,Spanien

No comments: