Friday, November 23, 2012

Cykelmässan...

"Vilken cykelmässa?", tänker ni nu. "För han kan ju inte vara så sent ute att han skriver något om cykelmässan förra helgen förrän nu?!?". Men jo, precis så är det. Eftersom varje bloggare med självaktning och med lite cykelrelation redan publicerat minst ett inlägg med minst 1000 bilder måste jag väl göra något också. De riktigt riktiga bloggarna hade förstås en egen monter med live-bloggning, försäljning och gud vet vad.

Innan jag visar mina 5(!) bilder, några korta reflexioner. Många snygga cyklar och mycket roliga saker att klämma och känna på. Men några av de stora saknades tyvärr. Varför var t.ex. inte Specialized där? Focus hade jag gärna titta på också. Och inte några möjligheter att sitta på och prova cyklarna heller. På mässor tycker jag dessutom att man ska kunna göra fynd/klipp/spontaninköpa av alldeles för dyra saker. Vad jag kunde se fanns det inte en enda cykel till salu på mässan. Några affärer ställde ut (ex. Evalds MTB) och hade viss utförsäljning. Nu hade jag iofs ett väldigt givande samtal med Göran på Cykelmagneten. Men mer om det lite senare.

Dock kul och mycket uppskattat med en riktigt cykelmässa i Stockholm dock. Nu fattas det bara en velodrom. Och nu bilderna. Som ni har längtat.

Canyons tempospjut Speedmax CF var väl den cykel som skapade det största ha-begäret. Låter bilden tala för sig själv. Prisvärd också, men tyvärr finns inga klara leveranstider ännu.
Nya Dura-Ace-gruppen ser riktigt snygg ut.
Ja, det ser nog ut som V:s nästa cykel.
Equinox CP7 45 - kolfiberhjul blir nog inte så mycket sexigare än så. Men hur håller det ihop om en eker går sönder?
Zero 7 är inte bara ett bra band, utan även en grymt snygg och bra cykel från Wilier. Nu ligger den lite över min prisklass... typ. Men det finns ju andra cyklar från Wilier.

No comments: