Wednesday, August 1, 2012

Regelbunden träning och äventyr till helgen

Är nu i Torekov. Efter två res- och vilodagar  (lördag och söndag) har jag kommit igång med lite mer regelbunden träning. Det är självklart lättare när man har en bas, typ mammas hus, att utgå ifrån. I måndags blev det ett löppass i Köpenhamn med Christian, i går ett kortare distanspass på landsvägshojen (som jag tog med mig hit till Torekov förra gången jag var här) och idag blev det ett intervallpass.

I morgon är planen ett MTB-pass (typ grusväg), vilodag på fredag och en 60-milare på lördag-söndag. Har ju tidigare svurit över att 60-milarna i Stockholm ligger fel i tiden. Nu upptäckte jag dock att Milslukarens andra 60-milare faktiskt passade tidsmässigt ihop med familjens besök i Torekov. Alltså; kör ner till Malmö, cykla Malmö-Höör-Alvesta-Vaggeryd-Ljungby-Halmstad-Malmö och kör sedan hem till Torekov. Hur svårt kan det vara? Och sedan får jag ju äntligen min Super Randonneur-medalj.

Ja, det ser faktiskt inte klok ut alls.
Tydligen är det 7 st anmälda, vilket borgar för att det kommer att finnas lite sällskap i alla fall. Jag har ännu inte bestämt mig för om jag ska övernatta (i Ljungby) ett köra på i ett sträck. Det visar sig under lördagskvällen. Mitt enda problem just nu är väl egentligen belysningen. Inte helt lätt att få till det med MagicShine-lampa och styrväska. Egentligen hatade jag ju styrväskan, men jag känner nog att jag behöver få med mig lite mer än vad som ryms i sadelväskan. Ska ut och testa om min lampkonstruktion håller nu.

Just det, Wiliern har fått sig en ny styrlinda. Tyckte att det var dags efter knappt 2 år och knappt 1000 mil...

Jag kan ju inte påstå att jag är helt övertygad om förträffligheten i lamplösningen. Men styrlindan är snygg.

No comments: