Friday, March 1, 2019

Sjuk

Jag är sjuk. Typ dödssjuk. Senast jag var dödssjuk var i februari 2011 och jag har ett vagt minne av att jag då lovade att ta ta influensavaccin hädanefter. Givetvis blev det inte så och nu är jag döende igen.

Skämt åsido så verkar det vara en ganska jobbig flunsa i år. Fru, dotter och mängder av människor runt omkring mig verkar ha haft den och den verkar ihärdig. För egen del trodde jag att jag som vanligt var safe när jag klarat ett par veckor med sjuk fru och dotter utan att själv känna av något. Men när jag släppte ner garden tog den mig.

Sprang långpass i lördags och började känna mig ganska hängig direkt efter det. Tillbringade söndagen i sängen med någon febertopp men började känna mig piggare redan på kvällen. På måndagen åkte jag till jobbet, sprang 60 minuter Z2 på lunchen och förklarade mig officiellt frisk. Körde sen ett tröskelpass på cykeln på tisdagen utan att det kändes något speciellt, men när jag vaknade på onsdagen var det något som inte stämde. Jag hade tänkt jobba hemifrån och vara halvt sportlovsledig och beta av ett löppass och simning på kvällen. Jag drog längre och längre på det där löppasset och insåg strax, i takt med att temperaturen i min kropp ökade, att det nog var kört. Däckade sen totalt i feber, snuva, värk och självömkan.

Och det är väl lite där jag är just nu så här på fredag kväll. Peppar peppar att det kanske känns lite bättre nu. Men jag ska nog vänta lite med att säga något innan natten är över. Den är liksom alltid värst. Det enda positiva är väl att jag nu fått tummen ur att skriva ett blogginlägg. Och att jag faktiskt uppdaterat Result-sidorna med de senaste åren. Många tävlingar blir det...

No comments: