Friday, October 5, 2012

Pre-Tjurruset

I morgon är det dags för Tjurruset (som man på hemsidan envisas med att titulera Tjur Ruset, www.skrivihop.nu...?). Har varit sugen på att spring det ett tag. 2010 krockade det dock med operation och 2011 med ett bröllop. I år fanns det dock inga undanflykter... bara att köra alltså. Drygt 9km tung terräng verkar det bli och jag har väl inte förberett mig på något speciellt sätt. Lite löpintervaller i onsdags och kanske nån km lätt jogg idag. Annars tror jag att det är mest pannben, mjölksyra och styrka som gäller. Gäller mer än ett snyggt löpsteg alltså. Heltäckande tunna kläder och ett par lätta trailskor hoppas jag också blir bra. Det verkar till och med som om vi kan få hyfsat väder.

Eftersom jag som vanligt inte har några egna bilder fyller jag ut dagens inlägg med en liten film från förra årets rus.

No comments: