Friday, July 8, 2016

Triathlet?

Den uppmärksamme läsaren kanske har noterat att det under ett lång tag i min presentation stått "Triathlet?". Det har nog stått där ganska länge och jag tror nog att jag nu för tiden faktiskt borde kunna definiera mig själv som triathlet. Jag roade mig med att räkna igenom hur många tävlingar jag kört och kom då fram till följande utfall.
Under 2016 ska jag köra ytterligare en hela (Lake Placid) och två halvor (Tjörn och Thailand). Thailand är jag inte anmäld till ännu, men det lutar väl åt att jag tänker köra den som en avslutning på TT:s Thanyapura-läger.

Några saker slår mig avseende ovanstående; dels att det faktiskt snart är hela 6 år sen jag körde min första triathlon, dels att jag kört så pass mycket som 14 halvor och att 32 tävlingar på 6 år med den övervikten på långa distanser som jag har faktiskt är en ansenlig mängd. Tror jag i alla fall. Onekligen är jag ju ganska fast i det här med triathlon. För cyklister finns det ju en del mer eller mindre fåniga regler som man ska ha gjort för att vara en "riktig" cyklist. Typ gjort en SPD-vurpa, snittat över 40 km/h på ett utlyst tempolopp, brutit nyckelbenet, etc. Undrar om det finns några motsvarande "regler" för triathlon? Typ kissa i våtdräkten och sånt.

Tror inte att jag nämnt att min anmälnings-tourettes slog till i förra veckan. Helt plötsligt var jag anmäld till IM Austria den 2:a juli nästa år. Så det kan gå...

No comments: