Saturday, December 21, 2013

Intetsägande

Jaha, här sitter jag och slår in julklappar när jag borde skriva blogg istället... Eller cykla. Diskbråcket känns bättre och jag har kommit igång med lite träning (lugnt och inte mer än ett pass om dagen... allt är relativt). Kan säga redan nu att det inte kommer att bli någon Rapha Festive 500 i år heller. 25 km/h i snitt kräver trots allt 20h i sadeln mellan den 24-31:a och det pallar nog inte riktigt min rygg ännu. Annars är ju förutsättningarna betydligt bättre i år än förra året (då kung Bore totalt kört över vårt land), med barmark och plusgrader hela veckan som det ser ut nu. Jag har givetvis registrerat mig för utmaningen och givetvis tar jag med mig cykeln till svärföräldrarna i Sandviken. Men några 50 mil blir det nog inte... Tror jag.

Ny våtdräkt... och ja, jag har strumpor på mig.
För övrigt har jag köpt en ny våtdräkt för nästa säsong, en Zone 3 Vanquish. Jag ser i alla fall väldigt snabb ut i den. Den gamla dräkten tänkte jag klippa lite i inför SwimRun-tävlingen/tävlingarna nästa år. Är ju anmäld till Stockholm Swimun och har dessutom en paxad plats till Amfibiemannen. Den sistnämnda ligger dock inte helt optimalt till i tiden med tanke på semester och annat och dessutom jag lite sugen på XTERRA Nordic vid Hellasgården också. Vi får se hur det blir. Det ska ju förhandlas lite med familjen också. Och med tanke på det är det nog faktiskt inte så dumt alls att slå in julklappar nu. Så jag fortsätter med det.

Vi hörs!

No comments: