Thursday, February 7, 2013

Två enkla meddelanden

Meddelande #1
Jag är sjuk. Typ DÖDS-sjuk. Förvisso är jag alltid döds-sjuk när jag är sjuk. Men den här gången är det på riktigt. Först var det dottern som blev sjuk (i influensa eller ngt influensaliknande) och sen blev frugan sjuk efter ca 2 dygn. Men då var ju jag på Fuerteventura och lyxade mig. Jag kom däremot hem på söndagskvällen, med en hård träningsvecka i bagaget (som kan sänka immunförsvaret något) och en lång flygresa, och var inom 48 timmar däckad även jag.

"Lustigt" nog är det ganska exakt 2 år sen jag var riktigt sjuk senast, då i en influensa som varade i över två veckor. Jag hoppas verkligen inte att det är så nu. Precis som någon påpekade är det aldrig läge eller tid att bli skadad eller sjuk och enligt coach Friel ligger jag i helt fel period för att bli sjuk. Men det ska nog ordna sig. 76 raka dagar med träning (minst 30 min ombytt träning, cykelpendling räknas ej) fick jag ihop i alla fall.


Meddelande #2
Anonym kommentarsmöjlighet till bloggposterna kommer att stängas av. Får just nu grymt mycket engelsk spam till kommentarsfältet på allehanda sidor. Blogger är ganska duktig på att filtrera bort, men emellanåt slinker någon kommentar igenom och dessutom får jag nu typ 10 mail om dagen om att det har kommit in en ny kommentar till någon post. Tröttnar.

Däremot kommer jag inte att slå på Bloggers captcha (än så länge) eftersom jag tycker att den är fruktansvärt svår att utläsa.

2 comments:

NLC said...

Ang Captcha: Dags att skaffa glasögon ? :-P

Middleman said...

Nja... Har inga större problem i vanliga fall, men just Bloggers Captcha tycker jag är väldigt krånglig att utläsa. Men det kanske bara är jag ;)