Wednesday, September 19, 2012

1000 mil 2012

Jaha, idag gick mätaren för cykelmil på Funbeat förbi 1000-mila-sträcket. Förra året dröjde det ända fram till 20:e november innan det uppnåddes. Nu är vi ju bara inne i september än så länge. Av de 1000 milen är dock 138 registrerade på trainern, så nästa gång jag får ropa hej är väl egentligen när 1000 fysiska mil är loggade. Men det borde nog vara klart någon gång i slutet på oktober.

Av de 1000 milen är som sagt var 138 mil på trainer, 69 mil på cross, 40 mil på MTB, 486 mil på landsväg och ca 300 mil pendling eller transport. Typ. Det går säkert att göra ett pajdiagram på det eller nåt. Men vem bryr sig egentligen.

En snygg mätare...
Ganska säker på att jag kommer att bräcka de där 1200 milen från förra året i alla fall.


I dag öppnade anmälan till Cykelvasan. Och för er som missat det måste jag tyvärr meddela att det är kört. I alla fall just nu. De 12000 platserna till CV90 tog slut på 27 minuter. Som tur vad har Vasaloppet tänkt till i år och endast öppnat en föramälan (med namn, personnummer och mailadress) med betalning senare. På så sätt fick man en site som faktiskt klarade anstormningen på ett alldeles utmärkt sätt.

Nu är jag och Valencia anmälda till CV 30km på fredagen. Nu fanns det faktiskt en åldersgräns på 8 år för den i år, men eftersom V fyller 8 i mars är det ju lugnt. Anna kör CV 45km och sen kör jag CV 90 på lördagen. Min tid från förra året ska räcka till tävlingsklass så jag hoppas att jag kan anmälda det senan när det börjar bli dags att betala.

En riktig cykelfamilj alltså. Kul!

1 comment:

NLC said...

Mmmmmmm paj. Kommer den med vaniljsås?