Monday, March 16, 2015

En helt ovanlig dag i poolen

Jag var inte särskilt laddad. Kroppen kändes fortfarande lite seg efter gårdagens cykel- och löppass. I vänster vad hade jag en liten muskelbristning som värkte (och som jag ska få behandlad på onsdag). Det var trångt i poolen, med någon enstaka snabb simmare men framförallt med långsamma simmare utan självinsikt. Jag var hungrig.

Det var alltså inte ett dugg upplagt för någon bra tid på det 1000m-testpass som stod schemat och jag var redan innan passet laddad med ursäkter till varför det skulle bli en dålig tid idag.

Under 3:e längden på testtusingen drog jag en rejäl kallsup eftersom den långsamme simmaren framför mig helt plötsligt stannade när jag var på väg att simma förbi.

Ibland är det dock skönt att ha fel.

Putsning av PB med 25 sekunder. Ganska nöjd med det. Visst är det fortfarande en ganska medioker tid jämfört
med de som kan simma på riktigt, men för mig som inte kan simma på riktigt är det ett rejält framsteg.

No comments: