Wednesday, August 13, 2014

IM-Drömmar

Inför lopp och tävlingar av lite mer dignitet brukar jag normalt sett alltid drömma någon eller några drömmar som har med själva genomförandet av tävlingen. Precis som lite krämpor och annat är det en helt normal del av uppladdningen. Min första Kalmar-dröm hade jag i natt. Den gick ungefär så här:

Det är lördag morgon och jag har laddat upp enligt konstens alla regler. Jag är tänd och helt övertygad om succé. Starten går och jag kommer iväg riktigt bra och känner på mig att det här kommer att bli min dag. Sen är allting svart och plötsligt befinner jag mig i Athletes Garden. Jag har familj och vänner runt omkring mig och alla gratulerar till ett fantastiskt genomfört lopp, etc. Alla är glada. Fast jag har inte ett enda minne av loppet och känner mig liksom lurad på konfekten och upplevelsen. Så uppenbarligen har jag genomfört loppet. Fast det finns inte någon som kan berätta vad jag har för sluttid. Jag söker på telefonen, letar igenom resultatlistor, frågar funktionärer, vänner och andra. Och ingen kan berätta vilken tid jag har...

Sen vaknade jag. Har faktiskt inte den blekaste om vad detta kan betyda. Förmodligen betyder det ingenting alls.

I morgon (tisdag) bär det av till Kalmar. Har en viss förhoppning om att hinna cykla igenom fastlandsdelen av cykelbanan i morgon. Och så ska det ju hämtas startkit, gås på pre-racemöte och firas bröllopsdag också. Alla väckningspass är nu körda och jag är hur taggad som helst på att tävla.

Mitt startnummer på lördag är 1358. Har inte hittat länk till någon tracker ännu. Men den kommer här så fort den publicerats.


No comments: