Wednesday, July 11, 2012

Frankfurter Sparkasse Ironman European Championship 2013

Jag har ju bestämt mig. Och trots att det mentala verkar krångla under simningen så tänker jag ju köra ändå. Det behövs en morot, och dessutom behöver man tydligen bestämma sig i god tid eftersom den här typen av tävlingar blir fulltecknade väldigt fort. I måndags öppnade registreringen för Ironman Frankfurt.

Efter att ha kollat runt på de IM-tävlingar som går föll valet till slut på Frankfurt. Det ligger bra i tiden, ligger bra till geografiskt (går att ta sig till med bil vilket underlättar för cykeltransport m.m.) och det ser ut att vara en kul bana. Att simningen går i en mindre sjö istället för i havet är ju bra...

Swim...
 Visst hade det varit häftigt att köra utanför Europa, t.ex i New York eller vackra Lake Placid. Men det känns som om det ställer till ganska stora logistiska utmaningar (undviker t.ex. gärna hyrcykel) och att det dessutom blir ganska dyrt. Australien och Nya Zeeland ligger helt fel i tiden och långt bort.

...bike...
I Europa ligger Lanzarote lite tidigt på säsongen och är kanske en lite väl tuff debutbana. England och Wales känns lite "tråkigt". Nice går bort pga. löpningen (1 mil raksträcka 4 gånger fram och tillbaka). Då återstår de tysktalande länderna. Första alternativet var nog Österrike, men tyvärr var det redan fulltecknat. Alltså blev det Frankfurt.

Vad har jag givit mig in på? 7/7 2013 smäller det i alla fall.

...run. Hur svårt kan det va?

1 comment:

Sofia said...

Plättlätt!! ;)