Monday, April 2, 2007

Helgen...

Helgen är slut och det är måndag, förvisso en kortvecka med påsk och allt, men ändå. Kort sammanfattning:

Fredag (tillhör fövisso inte helgen) var en skitdag. Fick nobben inför slutintervjun på konsultbolaget, svårplacerad, lite spretig i kompetensen, inte tillräckligt erfaren för profilen jag var intresserad av. "Kanske en Young Professional-plats skulle vara av intresse?". Skulle inte tro det. Men dom kanske har rätt... jag är fast i att konsulta i försvarsfrågor. Men hur jävla länge ska jag behöva sota för att lagt några år av mitt liv åt en officerskarriär och inte gått rakt in i konsultkarriären som 24-åring?

Eftermiddagen ägnades åt att bli inbokad på möten och småjobb som omintetgjorde mina planer på att vara ledig nästa vecka (läs denna). En mängd jobbiga val och alternativ angående framtida uppdrag dök även upp. Krånglig dag i största allmänhet.

lördagen hände det inte så mycket. Började tv- och gästrum. När man känner sig lite frustrerad är en kofot ett utmärkt verktyg att arbeta med. Parmiddag hos hårdrockarn och Hanna på kvällen. Mycket trevligt. Jag hann snegla lite på ManU-Blackburn också. Grymt imponerande andra halvlek av United. Christiano Ronaldo måste vara årets spelare i PL (världen?) och det finns för närvarande inget som tyder på att Abramovitj FC (vinstmål i 92:a minuten mot Watford!) ska komma ikapp. Låt oss minnas -99 igen; Glory Glory.

Söndagen ägnades åt mer demolering. Det är märkligt hur mycket virke (med spik i) det blir när man river, trots att området man påverkar inte ser så stort ut. Det är skönt att komma igång med projektet, även om det är lite läskigt att riva; point-of-no-return har passerats. Vår dotter har för övrigt kommit in i en trots och mardrömsperiod på samma gång. Bra kombination som gör läggnings- och återläggningsproceduren lätt och smidig.

Idag lyssnar jag på "Take Your Time" med Spiritualized... lysande.

No comments: