Wednesday, November 2, 2011

Och hur står det egentligen till med träningen herr Krantz?

Fyra dagar i Great Malvern gjorde ju inte underverk för träningen direkt. Tid fanns nog, men tyvärr inte möjligheter att nyttja den. Hotellet, som påminde väldigt mycket om Fawlty Towers, hade givetvis fokuserat helt på heltäckningsmattor istället för träningsmöjligheter (typ en motionscykel i alla fall). Har man då som jag löpförbud så blir det svårt att träna konditionen.

Nu trotsade jag löpförbudet och sprang några km ändå. Utöver det hade jag faktiskt varit förutseende och fått med mig min StaffanExpander (enkel pryl, fånigt namn) och kunde därmed köra lite core-träning och stakning. Föga inspirerande dock när omgivningarna och naturen utanför inbjöd till episka cykelturer på såväl MTB, CX som landsvägshoj. Det blev i alla fall ett par pass core utöver löpturen. Alldeles för slappt.

"Here's looking at you kid!"
På Heathrow gjorde jag en investering: "24 - The Complete Series, Season 1-8 + Redemption". £40, 49 DVD-skivor, 192 episoder och 135 timmar. Borde ju räcka till vinterns cykelträning inomhus. Tror att jag sett säsong 1-4, men började för säkerhets skulle med säsong 1. Insåg att jag inte kommer ihåg något förutom den mästerliga Nina Mayers-vändningen i avsnitt 23.

Inledningen av säsong 1 avverkades i alla fall på cykeln i måndags. Intervaller 5*4 (lugna) följt av 10km nedcykling stod på programmet. Inte några hyperwatt att hurra för, men lite småskönt i benen. Det ska vara lugnt nu. Fina kurvor blir det i alla fall.


tisdag var jag lite wild and crazy och stack från jobbet någon timme tidigare för att hinna med lite grusväg och stigkörning med CX:en innan det var dags för hämtning på skolan. Knappt 2 timmar, 4 mil och en del magiska stigar som jag aldrig kört på förut blev resultatet. Bland annat i Nackareservatet och runt Flaten. Hade ingen av Edgarna med mig, men spelade in rundan med iPhonen och MapMyRide.

Fantastisk skog - usel kamera.
Idag (onsdag) blev det 1 mil på rullskidorna.Tror att jag faktiskt börjar få in lite snits och fart på det hela. Mindre och mindre Bambi och mer flyt för var gång. Borde dock hitta något ställe där jag slipper att köra fram och tillbaka. Cykelvägarna på Ekerö har någon pratat om.

I morgon blir det intervaller, fredag kanske lite halvledigt från jobbet och en lång CX-tur (grus och stig igen), träningsfri lördag och sedan avslutning på Kompiscrossen följt av lite distans. Känns som om jag kompenserat lite för den usla förra veckan då.

No comments: