Monday, November 28, 2011

Julklappar

Julen närmar sig. Föräldrar och släkt undrar vad man önskar sig i julklapp och som vanligt står det helt stilla i skallen. Men det kanske inte är så konstigt. Jag är trots allt vuxen (tror jag) och med en hyfsat stadig ekonomi, vilket innebär att jag faktiskt för det mesta köper det jag behöver och det jag vill ha. Ja, i alla fall det som ligger inom julklappsmässiga ekonomiska ramar. De saker som jag verkligen skulle vilja önska mig i julklapp kommer jag ju aldrig att få. Typ en 33-dagars resa genom USA, en Wilier Zero-7 eller en bilfri innerstad.

En sak som jag skulle kunna tillämpa är förvisso att vänta med att köpa några julklappsvänliga saker (typ en ny underställströja) och önska mig dem istället. Men då kanske jag inte får dem. Och då har jag ju väntat helt i onödan. Nej, det funkar inte.

Men när jag tänker efter kanske det trots allt finns några saker:



No comments: