Saturday, November 5, 2011

En fredag på CX:en

Eftersom min huvudsakliga uppdragsgivare hade ledig dag i fredags passade även jag på att ta några timmar ledigt och bege mig ut på crossen. Hade via Happy hittat ett spår med lite intressanta grusvägar och stigar på södra sidan om stan. Tror nog att det var tänkt för en MTB-tur, men det gick alldeles utmärkt med CX också.

Startade grus/stigdelen vid Hammarbybacken, åkte sedan via Nackareservatet, Flaten, Ågesta, Gladö Kvarn och till Tullinge och sedan asfalt hem. Det blev några riktigt härliga timmar i skogen. Höstlöven ger en riktigt trollsk stämning och det enda som fattades var väl egentligen blå himmel. +11 varmt den 4:e november kan man ju inte riktigt klaga över.

Innan boken... pigg ögon.
Eller jo, en miss till... jag bonkade nästan. Körde ett ganska hårt intervallpass på trainern på torsdag kväll, efter maten. Åt sedan en helt vanligt frukost på fredagen och gav mig ut strax innan lunch (vid 11). Körde på hårt i början och hade inte med mig något annat än vatten.... smart! Inte direkt, givetvis var mina kolhydrater tokslut efter ca 90 minuter. Drog ner på tempot och kunde förflytta min sega kropp till McD i Örby (Drive-through givetvis eftersom jag var en lerhög).

Dagen slutade dock tyvärr i katastrof; milkshake-maskinen på McD var trasig. Lite mer bilder, en film och bansträckning:

En ren dröm att bränna nedför i hög fart

En hel naturlig sten och en helt naturlig cykel

Man in the middle - Middleman




1 comment:

Sofia said...

Man in the middle - cool bild!!!