Tuesday, November 22, 2011

Lerfest!

Det finns en fördel med att inte ha någon familj att ta hänsyn till på kvällen (frugan utomlands och dottern hos morföräldrarna), och det är att det inte är några större problem att byta plats på eftermiddagsarbete och kvällsträning (under förutsättning att det funkar med jobbets agenda förstås). För mig är det så att träning på kvällen är lite mer accepterat än kvällsjobb. Men, har man bara sig själv att ta hänsyn till är det ju bara att göra lite som man vill.

Jag kastade i alla fall om lite och såg till att komma ut på en cross-tur i dagsljus. Eller dagsljus... det är inte direkt ljust den här årstiden och det blir ju inte ljusare av ett molnlager och fuktig mark. Solen var nog inte direkt uppe heller när jag kom hem, även om det inte var kolsvart ännu.

Nåväl, jag rekade en runda innan. Dels med hjälp av några kartor som jag hittat på Happy och dels faktiskt med hjälp av satellitbilderna i Google Maps. På vissa ställen gick det tydligt att se att det fanns en skogsväg eller stig. På andra blev det lite mer chansning. Fick till det bra idag, bortsett från ett parti där jag chansade på att det borde finnas en anslutning till en annan väg. Det fanns det inte. Men det är kul att bära cykel genom skogen också.

Passade också på att lägga asfalttransporterna genom lite osedda och ödsligare villaområden. Ni vet sådana där områden som man glad att man inte köpt ett hus i. Sådana där områden där varannan uppfart innehåller minst 5 bilar varav minst 2 utan kylare och hjul, där gamla vitvaror förvaras i skogsdungen bakom huset och där trädgård och igenvuxen åker är samma sak. Dom finns närmre än man tror.

Det blev en härligt lerig tur i alla fall. AX1:an uppför sig exemplariskt.

Tror att jag ska piska benen med lite 4*4 ikväll också. Efter det att jag jobbat klart förstås.

Årets första snö! 
Sugande härlig grässtig
Snabb!
Det här var den bra delen av det dåliga stigvalet.
Focusen önskar att han vore en MTB istället.
Jo, det blev lite cykelvård efteråt


No comments: