Thursday, November 10, 2011

Kämpiga 4:or och CX-tankar.

Jack Bauer är i sitt esse redan i 5:e avsnittet av första säsongen. Ungefär 1½ avsnitt per träningspass hinner jag med. 

Fick för övrigt kämpa med en "vanlig" AP1 idag/igår (dvs. 5*4min + upp- och nedrull), trots relativt moderata watt. Har någonting i kroppen som inte är riktigt snällt mot mig. Eller så har jag bara gått och blivit höstfet och otränad. Det ligger i alla fall något i Magnus Darvells beskrivning av passet.

Schyssta kurvor
För övrigt vill jag ha en lätt CX (inte nödvändigtvis kolfiber, men en bra bit under 9 är målet) med bra grupp (minimum Ultegra) och vanliga bromsar (för att kunna ha betydligt större utbud när det gäller hjul). Förnuftet och prisvärdheten säger typ Rose Cross Pro RS-3000 som är förbenat prisvärd. Hjärtat säger Focus Mares AX1, dyrare men något lättare och en fantastisk rapp och härlig ram. 

Eller så retar jag helt enkelt alla CX-traditionalister till döds genom att skaffa en Rose Pro-DX Cross 3100, med både skivbromsar och elektrisk Ultegra. Undrar om man ens skulle vara välkommen på kompiscrossen då?

Eller har någon nåt annat förslag på vad jag borde titta på?

No comments: