Sunday, November 20, 2011

1000 mil

Det är nog ganska långt. Tänk att du åker från Stockholm genom Sverige, över till Danmark, vidare genom Tyskland, Tjeckien, Ungern, Rumänien, Bulgarien, Turkiet... och sen vidare genom Iran (du kan undvika Irak i alla fall), Pakistan och slutligen in i Indien och fram till Goa. Då har du färdats ca 1000 mil.

I början av året satte jag upp 800 mil som distansmål för 2011. Vet inte riktigt var siffran kom ifrån, men det var väl plockat lite från att köra min pendlingssträcka (24km) varje dag hela året. Nu har jag passerat 1000 mil och det är mer än en månad kvar av året. Som jämförelse kan tas 2010 (mitt första cykelår) då jag mäktade med 464 mil.

Jo, lite nöjd med mig själv är jag faktiskt...

Vad ska jag då göra resterande del av 2011? Tja,  64 mil  av de hittills avverkade 1008 milen är faktiskt på trainer, och sådana mil är ju egentligen inga "riktiga" fysiska mil. Så målet innan nyår torde väl i så fall vara att trampa 56 utomhusmil och sålunda få ihop 1000 fysiska mil. Borde inte vara någon omöjlighet.

Lite statistik (från Funbeat):


*
Det blev för övrigt ingen träningstävling på crossen idag. När klockan ringde i morse kändes inte kroppen i någon tävlingsform. Det fick bli ett halvintensivt, halvdistanspass i halvregnigt väder på halvleriga stigar. Dessutom på en vit cykel (som inte var vit efteråt) som är typ 3kg (minst) lättare än disc-crossen. Det märktes. Dessutom är Ultegra-gruppen mycket mer tight än 105:an. Tycker jag i alla fall.

Men mer om allt det där senare.

No comments: