Saturday, November 26, 2011

Lite cross i Mälarens närhet

Egentligen inte så mycket att säga om morgonens runda annat än att:
  • det var trevligt att se sol och lite blå himmel,
  • Focusen är en pärla!
  • det blåste f-n till och från,
  • jag skippade den planerade svängen in i skogarna runt Gömmaren. Dels för att jag ville komma hem till min familj som kommit hem 1 timme tidigare än vad jag trott och del för att de stigar som jag hade ge mig in på såg väldigt mycket mer ut som MTB än som CX. Någon som kan bekräfta?
  • passet nog borde varit någon timme till
  • det är lerigt på hösten,
  • jag skulle vilja kunna ta bilder till min blogg som Niklas Källström gör till sin.
I morgon blir det rullskidor, runt 2h är det tänkt.

2 comments:

Mikael Kippilä said...

Halloj.
Precis som du trodde, spåret som går in vid gömmare är inte körbart med CX.
Det finns ett svart/vitt spår som man kommer på om man åker in mot sjön vid bommen strax norr om Vårby bryggeri.

http://www.stigoteket.se/stig.php?stig_id=285

/ Micke

Middleman said...

Tackar för det. Jag gjorde ett korrekt val alltså. Blir till att testa med MTB istället. Verkar ju som om att folk gillar det.

/m