Wednesday, May 25, 2011

Tisdagsträning med Sub9C

Vi var 6 pers som samlades vid Brostugan. Antalet cyklister i gruppen har decimerats under de senaste dagarna; en skada vid kraschen på Roslagsvåren, någon som anser sig tränat för lite etc. 5 personer som droppat av på kort tid, hoppas verkligen inte att trenden fortsätter.

Sub9C och några andra
Jocke gick igenom lite innan start. Eftersom klungkörningen funkat så dåligt under Roslagsvåren var tanken att vi skulle fokusera på den. Precis innan vi skulle rulla iväg öppnade himlen sig. Inte så mycket och länge att man skulle bli särskilt blöt av själva regnet, det fixade dock duschen från framförvarandes hjul alldeles utmärkt. Blöt och sandig väg i kombination med nytvättad (vit) cykel och vita cykelskor är inte så lyckat.

Efter ett tag hade vi dock blå himmel och solsken (men fortfarande blöta vägar). Vinden var ständigt närvarande; från V-SV och kraftig. Kul ibland och jobbigt ibland. Gruppen var riktigt trevlig och fungerade bra i klungkörningen. Vi körde ut på Färingsö och på en hel del, för mig, nya vägar (har ju faktiskt bara varit ute i området 2 gånger tidigare). Riktigt fint i alla fall. Rullsnittet hamnade på beskedliga 31,8 km/h, men med lite mer folk i klungan hade vi nog kunnat trycka på lite bättre i motvinden.

Mina ben kändes sådär. Var faktiskt lite väl mör på slutet. Får hoppas att det beror på min lilla förkylning och lördagens Göteborgsvarv. I början var det riktigt piggt, men efter några hårda förningar i motvinden på slutet lyckades jag inte riktigt skaka av mig mjölksyran. Distansen har jag definitivt i benen, men frågan är hur det är med farten. Det blir nog till att köra lite intervaller och hårdare körning innan VR.

No comments: