Friday, January 20, 2012

Röstfiske deluxe!

Kommer ni ihåg dumheterna som jag pysslade med runt jul och nyår? Det här med att cykla typ 500km under ledigheten. Just det ja, Festive 500 - Ride to Redemption anordnat av Rapha. Jag skrev ett gäng blogginlägg (typ 7 st) om turerna och kompletterade med en hel del foton.

Att klara sträckan var en del av utmaningen (vad jag vet var vi 4 i Sverige som fullföljde). Den andra delen var just att berätta om de avverkade milen. Sedan skulle Rapha välja ut ett antal berättelser och foton för att sedan kora en vinnare i en slutlig omröstning. "Grand Prize" är en riktigt riktigt fin cykel. Först presenterade Rapha 10 st finalister för att kort därefter meddela att de hade ett antal till på väg in. I dag presenterades den slutliga omröstningen på Raphas Facebook-sida, och gissa vem som var med! Moi!

Denna bild valde Rapha ut för att visa upp på FB-omröstningen
Dalarnas bloggare Henrik Öijer är också med (50% av svenskarna till slutomröstningen, inte illa) och har självklart mobiliserat röstfiske via de typ 80 miljoner unika besökare han har varje dygn. Men ni typ 8 som besöker mig kan väl ge mig en röst.

Mitt bidrag hittar ni här (ligger på Facebook och ni röstar på mig genom att "Gilla" bilden). För rättvisans skull ska jag väl också nämna att ni hittar övriga bidrag här. Omröstningen håller på till och med lunch nästa fredag.

Så vad väntar ni på? Rösta på mig och be sedan en kompis (som jag inte känner) att upprepa samma procedur. "Six degrees of separation" gäller väl, så håller bara kedjan i 6 steg borde jag kunna få en röst av alla i hela världen. Typ.

Tack!

No comments: