Monday, January 23, 2012

Jaha, å träningen då?

...tränar du något eller ägnar du dig bara åt samla in röster till ditt Rapha500-bidrag?


Jodå, jag tränar faktiskt en del också. Röstfisket har jag inte lagt så mycket tid på, det finns så många andra som är bättre än jag på det. Men visst vore det väl kul om vi kunde få 2 svenskar i topp. Rösta på mitt bidrag här. Och när du ändå håller på kan du ju slänga in en röst på Öijer också. Han är nog vårt stora hopp vad det gäller att få en svensk i topp. Men nog om det nu!

Jag har tränat! Förra veckan var dock en sån här återhämtningsvecka (tydligen ska man ta det lite lugnare var 4:e vecka) och träningen blev:
  • Måndag - Jobbpendling (60 min), Återhämtning på trainern (60 min)
  • Tisdag - Jobbpendling (80 min)
  • Onsdag - Jobbpendling (60 min), Intervallöpning 6*1000m (70 min)
  • Torsdag - Jobbpendling (60 min), Kadensintervaller på trainern (70 min)
  • Fredag - Jobbpendling (70 min)
  • Lördag - Tempopass på trainern (100 min)
  • Söndag - Löpning distans (75 min)
Som synes ganska lugnt alltså. Fredagen skulle egentligen inte vara ledig, men jag unnade mig faktiskt en extra dag. Lördagen skulle egentligen ha bestått av ett längre distanspass utomhus, men även där unnade jag mig ett lite kortare (dock med högre intensitet) pass inomhus istället eftersom det var lite väl kallt på morgonen.


Helgdistansträningen med Fredrikshofs sub8,5-grupp drog igång i lördags. Jag kunde tyvärr inte medverka pga. andra familjemässiga åtaganden. Men det ska bli kul att få ge sig ut med den gruppen på vinterdistans senare. Snö har det också kommit nu, och ryktet säger att det finns spår i Ågesta. Om allt klaffar blir det premiär i morgon.

Glöm inte att rösta!

No comments: