Wednesday, March 14, 2012

Race Plan 2012

Jag kanske har skrivit lite om det förut, men nu har i alla fall årets Race Plan satt sig. I alla fall i min värld. Tyvärr har den delen av min värld inte mött resten av familjens värld. Det är ju en del mil. Och en del timmar och några helger. Men det ska nog gå bra.

Hittills i år är det ju bara Öppet Spår som körts, så det bryr jag mig inte om att räkna upp. Annars är det följande som gäller:

Egentligen borde jag ha kört en ½IM-triathlon till, typ Sala Silverman, men tyvärr krockar den med Stockholm Triathlon och eftersom den tävlingen i år får världscup-status tror jag nog att det kan vara ganska kul att köra den i stället. Det får väl bli Challange Fuerteventura nästa år i stället.

Det enda som jag är uppriktigt ledsen över att det inte platsar under säsongen är Sverigetempot. Det verkar inte återkomma med någon direkt regelbundenhet så det är lite svårt att säga när det kommer att gå nästa gång. Men Sverigetempo (210 mil på max 9 dagar) med start den 26/6 går inte riktigt ihop med Vansbo Triathlon och påföljande jubileumsmara. Det är nog bara att inse.

Annars ser det väl ut att bli ett bra år? Förmodligen det bästa någonsin.

2 comments:

Snabbare, starkare, snyggare said...

Blir en hel del av de där för min del också :)

Randonneurloppen verkar skoj - det kanske man skulle våga sig på :)

Middleman said...

Kul!

Kan absolut rekommendera randonneurloppen. Dels är det bra pannbens- och distansträning, dels är det kul att cykla långt och dels ett ypperligt sätt att tänja på gränserna.

För min del så har jag tappat ganska mycket respekt för distanser efter att ha cyklat några ranndonneurlopp. 40mil och en hel dags cykling är helt inom rimlighetens gränser ;)