Thursday, August 11, 2011

På plats i Sälen

Jaha, då var man på plats i Sälen. En 8-bäddars stuga på 63 kvadrat vid Högfjällshotellet. Inte alls lika bra läge som förra året då vi bodde i Lindvallen (i en betydligt fräschare stuga dessutom). Men å andra sidan ska jag väl vara glad att jag fick tag på en stuga överhuvudtaget så pass sent inpå (1 vecka innan) eftersom det nu tydligen är slut på stugor i hela Sälenområdet.

Nu är det i alla fall Cykelvasan 9 mil för mig, Cykelvasan 3 mil för frugan (från Oxberg) och barnens Cykelvasa för Valencia som gäller. Kul för hela familjen alltså. Tänkte dessutom klämma på min nya leksak, en GoPro-kamera på Valencias cykel när hon cyklar i morgon. Förra året försvann hon bara runt hörnet i en väldans fart och kom sedan lycklig tillbaka. Jag vill se hur hon hanterar svårigheterna på banan.

Mina ben startades i alla fall upp med en Hellas-tur i tisdags och ett intervallpass på crossen i onsdags. Vila igår torsdag och sedan ett lungt rullpass i skogen idag. Sedan ska dom storpiskas på lördag. Jag tror att dom faktiskt är på väg att vakna till liv.

Egentligen skulle jag nog vilja pröva på att köra lite downhill i morgon. Men det kanske är att utmana ödet lite väl. Men det ser väldigt kul ut... i alla fall på en fulldämpad hoj med ordentlig slaglängd på framdämparen.

Ledsen att det inte blir några bilder idag. Fick inte till det med iPaden. Varför finns det inte någon Blogger-app?

No comments: