Wednesday, August 10, 2011

Bits and pieces

Grushögen som jag rapporterade om för en vecka sedan ligger fortfarande kvar. Citat från felanmälan på Stockholms stads hemsida: "Fel som utgör fara eller risk för olycksfall åtgärdas omedelbart.". Jo men visst...

Min köpta startplats till Cykelvasan är nu bekräftad. Lyckligt nog blev jag uppseedad (förmodligen med anledning av förra årets resultat) till startled 8 och med startnummer 2913. Helt utan att jag ens bett om det. Tack för det Vasaloppet. Dessutom utlovas det bra väder.

Jag har varit i Hellas inte mindre än 3 gånger den senaste veckan (och typ 5 gånger under hela livet). Förra onsdagen med fru och dotter, i söndags för 18km härligt kuperad terränglöpning och i går kväll för lite MTB-åkning. Lite skämmigt att inte ha cyklat i Hellas tidigare (bortsett från Hammarby Hill XC förra året). Eftersom jag inte hittar alls blev det ett par var på gröna som passar min förmåga alldeles utmärkt. Betydligt roligare att köra gröna med cykel än att springa. En OTB hann jag med också.

I morse när jag cyklade till jobbet noterade jag en kille i världmästartröja, cyklades på en Cervelo, med en oversize sadelväska från Biltema som cyklade mot rött. Extremt dåligt omdöme; man sätter inte en sadelväska från Biltema på en Cervelo och man bär inte en världsmästartröja när man cyklar till jobbet (om man nu inte råkar vara världsmästare förstås).

Thor Hushovd i världsmästartröjan, på en Cervelo, men utan sadelväska från Biltema.

No comments: