Friday, March 2, 2007

Musikskapande

Jag försökte att skapa lite musik igår kväll. Det gick inte alls. Det lät skräpigt och jag lyckades inte alla återskapa de ljud och harmonier som jag hade i huvudet. Det är bara att konstatera att jag inte kan hantverket längre... eller är ringrostig... eller så har jag aldrig varit bra på det.

Men ett hantverk är det ju att skapa musik. Vissa bygger egna fantastiska hus från grunden. Jag bygger just nu en förrådsbod, prefabricerad och köpt på Bauhaus. Och dessutom blir den sned.

Jag kommer ihåg den gamla goda tiden när man förstod Autechres musik (som på Amber och Tri Repeate), när Niclas och jag skapade jungle (som nu heter D'n'B och tydligen är något annat) och när Underworld var kungar. Det är nästan 13 år sedan... det var bättre förr.

No comments: