Wednesday, February 28, 2007

Änligen!

En rolig dag på jobbet! Hur länge sen var inte det? Det hela började på förmiddagen när chefen störtade in på mitt rum och undrade om jag hade tid att hjälp till med en offert (och visst f-n har jag tid, vilket han också borde vet). Det gällde en offert som ej var påbörjad och skulle behöva gå iväg med expressbud ut i europa dagen därpå.

Jag tog tag i det hela tillsammans med GL (den gamle och långe) och började rota. Lite "quick-n-dirty"-analys av det hela visade att det var görbart, kanske inte slipning till perfektion men åtminstone "good enough". Det rörde inte alls mitt arbete och jag har inte arbetat med offerter förut, men jag är ganska övertygad om att jag gjorde en korrekt och bra ansats till det hela. Roligt att för en gångs skulle arbeta under lite press och med lite team-arbete.

Kl 16.30, när det var en del arbete kvar var jag dock tvungen att dra. Dagis stänger 17, hustrun har sin arbetskväll och eftersom vi varken har mor- eller farföräldrar i stan så finns det inga alternativ. Så det var bara att lämna över stafettpinnen till Strebern som givetvis kommer att framstå som räddaren i detta sammanhang. Alltså, Strebern tar hela skalpen och kvar blir ingen cred till mig. Men det skiter jag faktiskt i, det var kul att jobba med och jag tror inte att jag blir kvar så länge till på mitt nuvarande jobb.

...som ni kanske förstår är det inte första gången som jag gjort ett hästjobb som sedan Strebern fått cred för. Jag blir lite smått matt ibland; Strebern - superingenjören!

No comments: