Monday, February 26, 2007

Problem nr. 1 - Tid

"Vad är väl 20 minuter? Dom kan ju vara tråkiga, snabba, intetsägade och helt enkelt underbara!"

Klockan är 22:10 och jag har myst med lillan, städat nedervåningen, fixat i ordning köket efter middagen, provmålat köket med färgen Timberland och vaxat de nya bänkskivorna. Prison Break (säsongsstart idag, och ja, jag vet att jag är hopplöst efter då jag inte laddat ner hela säsong 18 av serien ännu) står på paus på hårddisk-inspelaren och hustrun jobbar...

Då dyker den plötsligt upp! Tiden som man inte trodde fanns. Vi pratar om de där 20 minuterna som vanligtvis inte existerar under ett dygn. Men å andra sidan är det väl i ärlighetens namn också så att när de 20 minutrarna väl dyker upp så finns det vanligtvis mängder av saker att fylla dessa med.

Jag kommer kanske att välja att någon gång ibland använda dessa till att skriva, ibland till att fundera och till och med ibland till att göra ingenting. För faktum kvarstår: vad man än gör, finns det i 99% av fallen något ännu viktigare eller bättre att göra! Ergo, ägna din tid åt det du anser vara bra för tillfället, dina prioriteringar blir andå aldrig helt korrekta.

No comments: