Sunday, June 26, 2011

Post-VR-symptom

Det har varit en usel träningsvecka. Förutom pendlingscyklingen har jag bara kommit ut på 2 st MTB-pass. Helt ärligt har det varit lite segt att motivera sig under veckan efter VR. Vilket i sig är lite märkligt eftersom jag inte kan påstå att VR var något huvudmål för säsongen.

Målet var väl att genomföra klassikern, och eftersom Vasaloppet uteblev är det nu VR det första av 4 delmål som är avklarade. Det andra målet var att bli en bättre cyklist, och det har jag förvisso blivit. Men det finns fortfarande mycket kvar att lära kroppen, och det kräver mil, mil och åter mil.

Vansbro är nästa anhalt och jag inser nu till min stora fasa att det endast är 2 veckor bort. Hur mycket har jag simmat? Nada, zipp, noll sedan Fuerteventura. Kanske dags att dra på sig våtdräkten någon gång innan i alla fall.

Skärpning!

2 comments:

Fredde said...

Ja hur går det? HAr du simmat något ännu???

/Fredde

Middleman said...

Nepp... förutom några varv i grannarnas pool, 8m lång. Men 3km, hur svårt kan det va?

/m