Wednesday, June 25, 2014

Snart dags för Vansbro

På fredag drar vi (familjen samt Carl och Anna) upp till en stuga i Leksand och lördag smäller det. Jag är taggad och riktigt sugen på att tävla, men inte övertänd så att jag går runt och biter personer. Uppladdning följer väl det normala mönstret där jag nu är i stadiet där jag funderar på om det inte gör lite ont här och där. Om inte halsen känns lite rasslig. Vädersiterna har besökts frekvent. Och hur är det med cykeln egentligen...

Hojen plockade jag isär i molekyler igår och satte sedan ihop den. Ren, fin snabb och allt sånt där. Tror att jag fått till justeringen av växlarna också. Brukar normalt sett inte vara vän med det, hur lätt det än ser ut på YouTube-videorna. Ska testa i eftermiddag och hoppas att allt sitter ihop då.

Annars är det väl inga större konstigheter med utrustningen. Vattnet är kallt på simningen (runt 14) och ev åker en neoprenluva med. Resten av dagen är uppehåll, mulet och runt 15 grader, så det blir nog alldeles utmärkt. Kanske ett par armvärmare åker på under cyklingen. Dischjul förstås. Springer i Kinvara 4 och kommer inte att ha några strumpor.

Hur går det då?

Tja, huvudmålet är ju under 5 timmar och gör jag inte det skulle jag bli riktigt besviken. Formen och tidigare resultat på säsongen kräver liksom att jag ska klara det. Men om vi säger så här: simning på 35, cykling på 2:25, löpning på 1:35 och växlingar och allmänt strul på 10 minuter. Det ger en tid på 4:45 och något jag skulle vara fantastiskt nöjd med.

På lördag eftermiddag vet vi. Nu kööööör vi!

No comments: