Friday, August 24, 2012

Snart Stockholm Triathlon

Det är mycket triathlon nu. På söndag är det dags för Stockholm Triathlon (för jönsar för att använda KBCK-nomenklaur). Den riktiga Stockholm Triathlon, VM-deltävling på sprintdistans, går av stapeln på lördag. Med deltagande från bl.a. Lisa Nordén, bara en sån sak. Jag tror att det definitivt kan vara värt att åka in till stan och kolla, kan nog vara spektakulärt med en sån tävling mitt inne i stan.


Sen är det jag som jönsar mig på söndagen. 2:38:41 blev det förra året och det ska väl självklart gå bra att slå den tiden, även om jag tror att årets bana är lite tuffare. Bland annat skall Västerbron forceras 6 gånger istället för 4. Löpning på kullersten, hal sådan om man ska tro på väderleksprognosen. Tror även att årets bana är snäppet längre (både cyklingen och löpningen var något kortare än 40km och 10km). På söndag kör vi!

Riktigt rolig bansträckning i år.

No comments: