Friday, July 13, 2012

Nästa: Jubileumsmarathon

Redan när jag hörde talas om Jubileumsmaran förra året blev jag sugen på att springa den. Höll koll på datum då anmälan öppnade och om jag inte missminner mig så anmälde jag mig via min iPhone när jag befann mig med familjen på Randers Regnskog i Danmark. Lite senare anmälde jag mig även till Vansbro Triathlon utan att riktigt ha koll på när i tiden de båda loppen låg.

Nåväl, på lördag är det dags i alla fall. Förberedelserna har väl egentligen varit så där. Ja, egentligen har jag väl inte förberett mig specifikt alls. Senaste veckorna har jag i alla fall försökt klämma in lite långpass i alla fall. Men det har inte blivit något längre pass än 25km. Cykling och simning tar ju sin lilla tid också.

Vändbana Stadion-Rotebro
Jag har egentligen inget annat mål än att ta mig runt och känna på distansen. Om jag inte klappar ihop totalt borde jag väl kunna klämma mig in under 4 timmar. Race plan blir i alla fall att ställa in min "virtuella partner" i GPS-klockan på 5:40-tempo och sedan se till att hålla mig framför denna under hela loppet. Enligt de med lite mer mara-erfarenhet än jag är loppet ganska kuperat. Men det kan ju inte vara värre än Lidingöloppet.

Så här kuperat är det tydligen, inte för att det säger mig så mycket just nu.
Givetvis går det att följa mig. Startnumret är 3668 (startar i andra startgrupp kl 13:58). Det går nog att få liverapportering på hemsidan, men det går också att få SMS-rapporter: skriv JM 3668 (glöm ej mellanslaget) och skicka till 72700. Just nu verkar det ju faktiskt som om vi kommer att få en ganska bra dag vädermässigt, men det har ju ändrat sig i sista sekund förut.

No comments: