Tuesday, April 29, 2008

Not dissapointed!

Underbart!

För första gången på 9 år är ManU på gång att gå hela vägen. United var inte 100%-iga, men sett över 2*90 minuter ändå det bättre laget. Barca har mycket boll, spelar snyggt, men gör inte så mycket mer. Många chanser handlar om inlägg och väggspel som nästan når fram och hade kunna blivit en målchans. På det stora hela är ManU värdiga vinnare då man i perioderna av press är betydligt effektivare än Barca.

Dagens stora eloge går till Michael Carrick och framför allt Carlos Tevez; sällan har jag sett en forward jobba så hårt som han gjorde idag. Brown och Ferdinand var 100%-iga och enda smolket är Evras eventuella skada.

3 segrar till bara, sen kan ni slappna av.

3 comments:

Weiskog said...

Jag skulle vilja ge min stora eloge till Park! Jag har sällan sett en spelare jobba så mycket i det tysta, han gör bra match, på bra match, men han får fan aldrig creds för det!

magervalp said...

tyckte han fick en del uppmärksamhet från kommentatorerna iaf och de flesta sammandrag man läser så brukar han omnämnas som viktig spelare. Helt klart hans bästa säsong detta för de gånger han varit inne så har han varit bra, precis som Anderson

Middleman said...

Givetvis förtjänar Park att nämnas. Han var mycket bra igår är i bättre form än någonsin. Att karln orkar springa och jobba så mycket är beundransvärt.

Det jag har att invända emot Park är att han i bland tenderar att bli som Dirk Kuyt, dvs. jobbar och springer enormt, men är alldeles för sällan på rätt ställe.