Tuesday, September 26, 2017

...we have a situation here

Det verkar som om jag nu ljugit igen. Om det här med säsongsavslut alltså. Knappt hade krutröken efter Weymouth lagt sig förrän följande landade i mitt sociala flöde:


Jaha... WFT! 30 Kona-platser till en sketen 70.3:a i Thailand som jag ändå tänkt köra i vilket fall som helst.

Min initiala tanke var ju att "vila" ett tag, starta upp nästa säsong med lägret i Thailand och köra IM 70.3 Thailand som ett avslutande bra träningspass på lägret. Men nu är det ju faktiskt snarare vettigare att faktiskt satsa på att prestera i Thailand. Och det betyder ju faktiskt då att jag ska hålla liv i den här säsongen några månader till och satsa på formtoppning i Thailand. Och det är nog faktiskt inte en helt dum tanke ändå. Banan i Thailand är snabb och om jag kan bemästra värmen så borde jag faktiskt kunna placera mig ganska högt upp i prislistan.

30 slots är dock inte speciellt mycket och i bästa fall får väl min klass typ 3 slots. Förmodligen kommer tävlingen att locka lite mer folk (duktiga sådana också) nu är de platserna finns. Men, det vore ju ganska dumt att åka till Thailand och köra tävlingen utan att ens försöka göra något vettigt av det med tanke på de nya förutsättningarna.

Att jag sedan tycker att det egentligen är helt förkastligt att dela ut Hawaii-slots på en 70.3:a är väl en helt annan sak. Men jag kommer inte att tacka nej om jag gör ett tillräckligt bra race.

No comments: