Thursday, August 1, 2013

Med i statistiken

Den svenska sidan ironmanstatistik.se har samlat de flesta svenska resultaten från tävlingar på IM-distansen sedan 1999 och även från tiden dessförinnan finns en del tävlingar inlagda. Det finns listor sorterade på det mesta; åldersklasser, cykeltider, totaltider, m.m. Dessutom håller siten självklart reda på vilka svenskar som kvalat in till Hawaii. 3195 personer och 6810 resultat stoltserar sidan med. Och en av de personerna och resultaten är numera jag. Här är min alldeles egna resultatsida. Lite tunnsått med resultat just nu, men det borde väl kunna bli ändring på det. Är man siffer- och statistiknörd (som jag kanske kan vara lite ibland) är siten en guldgruva. Då kan man t.ex. utläsa att min tid i Frankfurt betyder att jag har det 1109:e bästa personbästat bland svenska män.

Bara en sån sak!


No comments: