Thursday, August 15, 2013

Ännu en gång inför Cykelvasan

Så var det då dags igen; alltså att skriva ett "Inför CV"-blogginlägg. Det blev ett 2011 och ett 2012. 2010 när jag körde första gången blev det ingen "inför" utan bara en helt vanligt race report. Som vanligt ska jag väl vara lite försiktigt skeptisk till formen. I samband med min ATP satte jag upp målet tävlingsklass och 3:15, dvs 12 minuter snabbare än förra året. Men... förra året hade jag cyklat betydligt mer än vad jag gjort i år. I år har jag liksom ägnat lite mer tid åt löpning och simning och inte alls särskilt mycket tid på att cykla snabbt. Inte direkt några VO2-intervaller. Så min förhoppning är att jag trots allt lyckats skaffa mig lite snabb-form under de senaste veckorna och att klungan i tävlingsklass ska kunna bära mig lite framåt. Om inte det händer kan jag ju alltid skylla på att bansträckningen är lite annorlunda i år, eller att det kommer att vara blött, eller att...

Finnmarksturen hjälpte mig i alla fall inte framåt i leden. Jag körde ca 10 minuter för långsamt för det. Eller så var det Fredrik Eriksson som cyklade 10 minuter för snabbt. Startled 4 och startnummer 1240 är det som gäller i lördagens CV90 i alla fall. Jag kommer att köra hårt så får vi se hur långt det räcker.

Sen är det ju race redan på fredag också. Jag och Valencia kör CV30 med start i Oxberg och mål i Mora. Valencia är lite spänd och nervös, men ser fram emot bulle och blåbärssoppa i varje kontroll. 2331 har Valencia och 2389 har jag. 10:40 startar vi och jag ser fram emot typ 2½ timmes härlig samvaro med min duktiga dotter. Hoppas bara att vi slipper regn. Anna kör CV45 med startnummer 4646.

Familjen, nu kör vi!

No comments: