Thursday, April 5, 2012

Pinne i r**en?!?

Korsningen Götgatan-Folkungagatan vid hempendling igår: tidigare under turen har jag noterat ett konstigt ljud från sadeln. När jag nu stannar till, klickar ut foten och sätter ner den på marken, hör jag en liten lätt duns nedanför mig. Tittar ner och får till min förvåning se min sadel ligga där. Smått förvånad tittar jag mot sadelstolpen där min sadel borde sitta och får då se att bara rälsen sitter kvar.

Toppenkvalité på Focus inhouse-sadlar (Concept)? Kanske inte direkt. Plockade upp sadeln och körde vidare. Behöver jag säga att jag stod upp resten av färden? Åkte sedan till LBS:en och införskaffade en Phenom Comp Gel. Tänkte ändå prova om den typen passar både till CX och till långlopps-MTB.

Jag är dock mycket glad att sadeln inte gav upp vid något stökiga tillfälle, typ stigkörning, kunde ha blivit mindre kul då.

Ny minimalistisk lättviktssadel av märket CR-MO

Bruten vid nosen

No comments: